Je hebt ooit juridische documenten laten opstellen, maarrr… deze hebben wel regelmatig een update nodig.
Als jij een nieuwe dienst levert waarbij je allemaal regels in je hoofd hebt, maar deze niet opschrijft en geldig maakt, dan kan het wel eens zo zijn dat je gedoe krijgt met je klant.
Voorbeeld: Je gaat een online cursus aanbieden en je wil dat deze één jaar vanaf aankoop beschikbaar is voor je klant. Een klant koopt je online cursus aan, en na een jaar ontzeg je de toegang. Je klant wordt boos want nergens stond in de voorwaarden dat hij geen toegang meer zou hebben. Zit je dan, met de gebakken peren.
Als jij je privacyverklaring niet in orde hebt (lees: deze niet voldoet aan de voorwaarden van de AVG), dan kan de Autoriteit Persoonsgegevens aan je deur komen te staan met een boete. You don’t want that.
Het is ook nog eens irritant voor je potentiële klant als die niet weet waar hij aan toe is. Of dat is omdat hij je “spelregels” niet kan lezen in je algemene voorwaarden, of omdat hij niet kan lezen wat er met zijn persoonsgegevens gebeurt.
Als jij je juridische dingetjes allemaal in orde hebt, komt het een stuk professioneler over. Zo’n bedrijf vertrouw je toch ook veel meer?
Ik kan begrijpen dat je niet altijd even goed kan inschatten wanneer je nou een update nodig hebt aan je belangrijkste juridische documenten. En met belangrijkste juridische documenten bedoel ik: je algemene voorwaarden en privacyverklaring.
Daarom heb ik een handige checklist gemaakt. Hieronder kun je het formulier invullen om de checklist te ontvangen.